Nesselande bereikbaar Samen maken we Nesselande beter bereikbaar
 

 

  • 40 minuten per dag in de wijkfile?

    file2

    Een goede bereikbaarheid van de drukke wijk Nesselande is cruciaal. Files richting de scholen, het strand van Nesselande en vooral de files om de wijk in én uit te komen zijn nu dagelijkse kost. Stem hier op aangedragen ideeën of laat hier uw idee achter! fileredsku42-475x316

    Daar willen we wat aan doen. Met uw hulp. Want bereikbaarheid is een gedeeld probleem: van burgers, bedrijven en de overheid. Nesselande Bereikbaar nodigt u uit om uw beste ideeën en plannen te delen om de wijk bereikbaarder te maken. Te delen met elkaar, met ons en met commerciële aanbieders.

    “Ik sta gewoon in mijn eigen straat 20 minuten per dag in de file.”

    Ideeën waar u liefst zelf ook een hand in hebt: wat zou u helpen de file te mijden? Want simpelweg alleen meer asfalt is geen oplossing. Wij hebben uw hulp hierbij nodig! Denk mee en deel uw idee!   Het intiatief  Nesselande Bereikbaar is een initiatief van Nesselande.info en De Verkeersonderneming. Nesselande.info is hèt online platform voor de wijk Nesselande, de Verkeersonderneming is dè partij met kennis, ervaring en netwerk als het gaat om het bereikbaar maken van de Rotterdamse regio. Tevens uitvoerder van het landelijke Beter Benutten programma in Rotterdam. In Spijkenisse (Bereik Spijk) en op de Algera corridor hebben we eerder vergelijkbare initiatieven gestart.

    “Elke ochtend is het een gevecht de kinderen op tijd op school te krijgen.”

    Wat kunt u nu al doen? Vraagt u zich eens af: ‘heb ik andere mogelijkheden dan met de auto in de spits te reizen’? Hierbij ondersteunt De Verkeersonderneming u nu al. Door het aanbieden van een gratis NS-business card, de mogelijkheid om tot €550,- korting op een (elektrische) fiets te krijgen of de mogelijkheid om carpoolpartners te vinden. Alleen sámen kunnen we uw probleem, de dagelijkse files in en rondom Nesselande, aanpakken.

     

    contactverkeers Help mee, denk mee, stem mee om de wijk Nesselande weer bereikbaar te maken! Laat hier uw idee achter! 

    72 reacties
  • 72 reacties to “40 minuten per dag in de wijkfile?”

    1. fietssnelwegennet tussen grote steden

    2. pick up punten kinderen onder begeleiding naar school lopen (hulpmoeders)

    3. extra ontsluiting Nesselande n219 rotonde Zevenhuizen rechtdoor waterwijk

    4. metro doortrekken naar randstadrail

    5. lange in- en uitvoerstroken richting Nesselande

    6. tunnel voor rechtdoorgaand verkeer n219

    7. beloning thuiswerken

    8. Bedankt voor je idee André. We zullen dit omzetten tot een idee waar andere bezoekers van de website ook op kunnen stemmen.

    9. Voor. Wie organiseert de pick up punten? Kan dat vanuit de school of vanuit de MR?

    10. geen idee, wij hebben geen kinderen hahahaha

    11. Andre vg said on

      Ontsluiting op de rijksweg door een extra op en afrit terhoogte van het viaduct

    12. Ferry Grooten said on

      Kiss&Ride bij de scholen. Meer in- en uitritten van parkeerplaatsen bij de scholen (direct aan LvAvantgarde)

      Dubbele rijbaan rotonde bij aansluiting N219 en LvAvantgarde/Hoofdweg.

      Volgens mij zit het probleem niet echt ín Nesselande maar in de ontsluiting naar de rijkswegen, de aanvoerwegen kunnen het spitsverkeer niet verwerken.

    13. Kiss en Ride bij de scholen lijkt mij een reele oplossing. Dan nog het probleem einde Brandingdijk. Stoplichten lossen dat niet op. En wat te doen met het parkeerprobleem in de wijk?

    14. Ruud valentijn said on

      Verbieden om kinderen met auto naar school te brengen, bus niet laten stoppen op de weg.
      Betere ontsluiting op rotonde richting Zevenhuizen/Nieuwerkerk.

    15. Tijdens schoolspits een school (shuttle) bus rond laten rijden.

    16. Specifiek voor de doorstroming op de N219 wordt een aantal kruispunten aangepakt om deze sterk te verbeteren. We hebben een overzichtje gemaakt en op deze site geplaatst. Door op een ‘push pin’ te klikken krijg je meer informatie over het project.

    17. Goed te zien dat er veel reacties binnen komen. We verzamelen deze en gaan hier waar mogelijk mee aan de slag.

    18. wat is push pin

    19. N219 – Zuidelijke Dwarsweg

      De rotonde N219 – Zuidelijke Dwarsweg ligt tussen de A20 en de A12, in de gemeente Zuidplas. De rotonde is belangrijk voor de ontsluiting van de Rotterdamse wijk Nesselande. Door de woningbouw in Nesselande en de aanleg van de nieuwe weg rond Zevenhuizen is de rotonde N219 – Zuidelijke Dwarweg overbelast. Dit leidt dagelijks tot files en vertragingen. Een deel van het autoverkeer gebruikt daardoor andere routes, die daarvoor niet geschikt zijn. Dit leidt tot overlast en gevaarlijke situaties. In samenwerking met de gemeente Rotterdam en Zuidplas wordt dit knelpunt aangepakt. Om het verkeer goed te kunnen verwerken komen er bij dit kruispunt verkeerslichten te staan. Tijdens de voorbereidingsfase zullen onder andere onderzoeken plaatsvinden. De werkzaamheden starten naar verwachting in 2014.

    20. Beste André, met Pushpin bedoel ik de icoontjes die je op de digitale kaart met wegwerkzaamheden vindt. Door hier op te klikken, krijg je meer informatie over de projecten / werkzaamheden in en rond Nesselande

    21. marieke said on

      Wat gaat de gemeente nu precies doen aan de rotondes dit jaar?

    22. De Wollefoppenweg openstellen voor autoverkeer vanuit Nesselande naar Zevenkamp/Ommoord.

      Verkeer dat niet langs de scholen hoeft kan hierdoor de Laan van Avant-Garde vermijden.

    23. Beste Marieke,

      Dit jaar wordt de overbalaste rotonde N219-
      Zuidelijke Dwarsweg aangepakt. Deze rotonde is belangrijk voor de ontsluiting van Nesselande.

      Om het verkeer goed te kunnen verwerken, wordt de rotonde vervangen voor een kruispunt met verkeerslichten. Hierdoor zal de doorstroming aanzienlijk verbeteren.

      Is je vraag zo voldoende beantwoord?

    24. Als ik dit zo allemaal lees dan gaan we nog maar eens goed nadenken of een huis kopen in Nesselande wel zo verstandig is. 20 min. om je eigen straat uit te komen is echt bizar.

    25. alle parkeerplaatsen bij de brede school tangram gaan gebruiken, zodat er meer parkeerruimte is voor ouders en auto’s. Nu worden er veel parkeerplaatsen gebruikt als een opslagplaats voor je aanhangwagen, caravan, eettent etc…volgens is dat niet helemaal de bedoeling.

    26. Beste Henk, Nesselande is een topwijk om in te wonen. Als je rond 07:15 uur ‘s ochtends gaat rijden is er niets aan de hand. Moet je kinderen naar school brengen doe dat dan lekker lopend of fietsend, zouden meer mensen moeten doen; en ga daarna nog een uurtje thuiswerken. De ontsluiting van Nesselande is niet heel best maar overal is een mouw aan te passen. Je hebt hier prachtige natuur, een geweldig strand, goed OV. Koop maar!

    27. Helemaal mee eens.
      Vreemd dat dit nog niet eerder geopperd is.

    28. Het voelt misschien als 20 minuten, maar da’s niet de werkelijke vertraging.
      Maar de oplossing is simpel: hef de blokkade op: Wollefoppenweg gewon weer open (beide kanten) en iedereen kan soepel de wijk uit.

    29. Uit bovenstaande begrijp ik dat de N219 rotonde vervangen wordt door verkeerslichten. Dit lijkt mij de doorstroming ook niet maximaal ten goede te komen. Is het niet een idee om een tunnel aan te leggen voor het verkeer van A12 naar A20 en van A20 naar A12. Het verkeer wat een afwijkende route nodig heeft (vanuit Nesselande naar A12/ A20 of rechtdoor en vice versa), zal dan over de rotonde kunnen (waar de tunnel onder ligt). De tunnel zal wel weer ergens naar boven moeten en ik snap dat de weg daar breed genoeg moet zijn, om zo de 2 wegen (rotonde weg en de tunnel weg) weer samen te laten komen.

    30. Janneke Florijn said on

      Misschien wordt het nu tijd iets in werking te zetten en te evalueren wat werkt.

    31. Gert-Jan said on

      Mijns inziens is de beste oplossing om ter hoogte van het viaduct op de Laan van Avant-Garde/A20 invoegstroken (en eventueel uitvoegstroken) van/naar de A20 te maken. Dan stroomt het verkeer ‘s morgens sneller door op de Laan van Avant-Garde ter hoogte van de rotondes bij de hockeyvelden, ook minder verkeer door Zevenkamp, en waarschijnlijk ontlast het de Brandingdijk, omdat mensen deze nieuwe route gaan kiezen.

    32. Dennis said on

      De oplossing ligt of bij de Wollenfoppenweg en/of bij de Middelweg. Er is te weinig capaciteit op de slechts twee wegen die een gehele wijk moeten onstluiten. Bovendien sluit een van deze twee wegen aan op een zeer drukke provinciale weg die twee snelwegen met elkaar verbindt. Men moet nu niet opeens het probleem gaan verschuiven en bij de bewoners neerleggen, hier is duidelijk een planologische fout gemaakt, de Gemeente had naar alle redelijkheid kunnen verwachten dat dit zou gebeuren, gezien het aantal inwoners in de wijk. De oplossing moet dan ook worden gezocht in de infrastructuur zoals de voorgestelde Middelweg/W’fopweg ontslutingen. Men zou er voor kunnen kiezen de ontsluiting alleen tijdens de ochtendspits te kunnen laten plaatsvinden door middel van een paaltje dat tussen 07:30 en 09:00 het gebruik hiervan toe laat, zodat overlast voor de bewoners ook tot een minimum wordt beperkt.

    33. Benyamin Houshyani said on

      Benyamin zegt:
      Je reactie is in afwachting van moderatie.
      10 maart 2014 om 22:29
      On the northern side of Brandingdijk, before N219, there are 7 lateral ways that join Brandingdijk in a stretch of less than 200 meters. The traffic from these lateral ways , specially during rush morning hours, hinders the trrafic on Brandingwijk constantly. The traffic jam will not be solved only by converting the N219 square to a traffic lighted junction, in my opinion. Regulating the traffic flow from theses lateral ways to Brandingwijk needs to be controlled by traffic lights too, at least during busy morning hours.
      Benyamin

    34. HELEMAAL MEE EENS.
      Dit kan zoveel verkeer wegnemen en geeft hulpdiensten in geval van nood een extra optie om de wijk zo te banaderen dan alleen de Laan v AG.
      Als die een keer vaststaat dan staan hulpdiensten redelijk machteloos.

      Open die Wollefoppenweg en de weg verbeteren. Desnoods vrachtwagen en/of grote voertuigen verbieden. Of hebben de mensen die daar wonen zoveel te vertellen

    35. Anne Spee said on

      Het lijkt me dat dat juist sluipverkeer de andere kant op bevordert; als je in Ommoord of Zevenkamp woont en je moet naar Den Haag, dan ga je via Nesselande. Dat wordt dan alleen maar erger.

    36. Anne Spee said on

      Toen kindcluster 2 aangelegd werd, was er in de plannen een ‘kiss&ride’ strook opgenomen. Die is er niet gekomen maar zou wel wenselijk zijn.
      De doorstroming bij Kindcluster 2 zou stukken beter kunnen; auto’s, voetgangers, fietsen moeten allemaal voor het grootste deel over 1 brug. Zodra je voorbij die brug bent gaat het redelijk goed verder richting Nieuwerkerk. Ik zou zeggen: leg een extra brug aan, zodat je er een voor aanvoer en een voor afvoer hebt.

      Voor wat betreft de doorstroming op de Brandingdijk bij het Shell station; het heeft al geholpen dat het verboden is om de parallelweg langs te huizen te nemen, en het zou ook helpen als de Groeneweg ‘s morgens tussen 7 en 9 alleen voor bestemmingsverkeer toegankelijk zou zijn, want daarvandaan komt heel veel verkeer (logisch – als ik uit Nieuwerkerk zou komen en ik wil naar Den Haag zou ik ook zo rijden, want je snijdt een stuk af).

      Wat verlichting zou geven is een doorsteek van Waterwijk naar de Middelweg en dan in het verlengde van de Middelweg een extra ontsluiting met een brug over het kanaal naar de provinciale weg. Maar dat scenario zal wel niet gaan lukken :-).

    37. Simone said on

      Het lijkt mij heel handig om het oude fiets bruggetje bij de school weer open te gooien. Nu moet al het fiets en wandel verkeer van school naar huis aan een kant waardoor gevaarlijke situatie,s ontstaan. Mijn dochter is afgelopen week nog van haar fiets gereden.

    38. Dennis said on

      Meer asfalt is wel een oplossing. Je kan nu eenmaal niet een wijk maken waar het meerendeel tweeverdieners zijn en dan als ontsluiting twee kleine weggetjes bieden.

    39. Maak fietsbrug of tunnels bij de school zodat kinderen (en ouders) veilig door kunnen en het oponthoud voor auto’s wordt beperkt. Liefst in combinatie met het openstellen van de Wollefoppenweg zodat werkverkeer dat niet per se langs school hoeft een alternatief heeft.

    40. Simone said on

      Stel inderdaad de Wollefoppenweg open voor verkeer, dat ontlast de Laan van AvantGarde. Verder zijn een aantal parkeerplaatsen bij de school standaard bezet door aanhangwagens/campers e.d. Maak er een blauwe parkeerzone van en geef leerkrachten een ontheffing hiervoor.

    41. Yvonne said on

      Het openstellen van de Wollefoppenweg is gewoon het verschuiven van een probleem. Er komt dan nog eens extra veel verkeer naar en door Nesselande vanuit de wijk Zevenkamp.
      Als we het echt hebben over verkeer rondom de scholen, waarom brengen dan niet meer mensen hun kinderen met de fiets en stappen daarna bijvoorbeeld op de metro of op de bus?

    42. Yvonne said on

      Eerder is de Wollefoppenweg open geweest, maar dit leverde weer heel veel verkeer extra vanaf Zevenkamp juist naar Nesselande toe.
      En is het nou de bedoeling dat de ene wijk door de woonstraten van een andere wijk heen moet? Dat is het verschuiven van een probleem, niet het oplossen ervan.

    43. Chantal said on

      Wij brengen ons kind wel op de fiets naar school, maar gemiddeld 3 keer per week, stoppen de auto’s niet bij de rotondes voor voetgangers en fietsers. De rotondes aan het begin van het hockeyveld (Laan van Avant-garde) en de rotonde bij de Laan van Dada zijn zeer gevaarlijke oversteekpunten. Misschien is dit probleem op te lossen, met hulp van moeders tijdens begin en eindtijd school. Hierdoor kunnen ouders met een geruster gevoel hun kind (alleen) op de fiets naar school laten gaan en zullen er minder auto’s naar het schoolgebied komen.

    44. martine said on

      Als je kijkt naar de veiligheid van de kinderen lijkt het me de beste oplossing om bij het fietspad naast de bushaltes een fietstunnel te realiseren. Zo heeft het verkeer geen overlast van overstekende kinderen en de oudere kinderen kunnen op deze manier ook zonder ouders naar school komen. Nu worden kinderen langer naar school begeleid omdat ouders het een onveilige overgang vinden tussen kc1 en kc2.
      Dit zal de doorstroming slechts voor een klein deel kunnen voorspoedigen. Wat zeker ook kan helpen is een wegverbreding bij de scholen, zodat verkeer wat wil doorrijden niet hoeft aan te sluiten in de rij.

    45. Extra op en afritten zijn waarschijnlijk te duur, maar om nog een beetje kans te maken op een dergelijke oplossing lijkt me dat ze beter bij de Schollevaartse Dreef kunnen worden geplaatst: meer ruimte (tankstation De Vink bij laan van AG) en bovendien ontlasten ze daar ook de Zevenkampse Ring zonder extra verkeer vanuit Zevenkamp naar de Laan van Avant Garde te zuigen.

    46. Extra op en afritten zijn waarschijnlijk te duur, maar om nog een beetje kans te maken op een dergelijke oplossing lijkt me dat ze beter bij de Schollevaartse Dreef kunnen worden geplaatst: meer ruimte (tankstation De Vink bij laan van AG) en bovendien ontlasten ze daar ook de Zevenkampse Ring zonder extra verkeer vanuit Zevenkamp naar de Laan van Avant Garde te zuigen.
      (Eerder abusievelijk als nieuwe post geplaatst…sorry)

    47. Barbara said on

      Gooi inderdaad de Wollefoppe open aan beide kanten. Na school kun je meteen via de dijk de a20 op of de Hoofdweg op. Gemeente Rotterdam doe eens wat!

    48. Met het openstellen van de Wollefoppe verplaats je het probleem, idem voor waterwijk. Ouders kunnen meer de fiets pakken van en naar school, ik zie regelmatig ouders die niet werken, thuiswerken of een vrije dag hebben toch met de auto naar school gaan. Maar het betreft ook sluipverkeer in de wijk. Een betere ontsluiting van de wijk nodigt helaas nog meer uit tot gebruik van de wijk als alternatieve route als er file op de snelweg staat. Nog meer variatie in schooltijden kan misschien ook helpen? Ik heb zelf mijn werktijden aangepast en werk een aantal uren van huis aan het begin en einde van de dag.

    49. Ja laten we de Wollefoppenweg openstellen richting de Groeneweg, dan kan die ook helemaal vol lopen met file richting de rotonde op de N219 want als je de andere kant op wil dan sta je niet in de file op de Brandingdijk maar ga je richting het viaduct naar de Hoofdweg.
      Nee beste mensen ik denk dat het probleem voor een deel wordt veroorzaakt door zgn sluipverkeer dat onze wijk gebruikt om op de N219 te komen, ik vertrek s’morgens rond 7 uur en ook dan is het al druk met verkeer dat niet uit de wijk komt. Ook het voorrang verlenen aan het verkeer uit Waterwijk, van links en van de Groeneweg, geen voorrang, helpt de doorstroom niet echt. Maar het grootste probleem wordt toch echt veroorzaakt door de N219 die gebruikt wordt als verbindingsweg tussen de A20 en de A12 maar daar helemaal niet geschikt voor is. Dus de oplossing is een goede verbindingsweg tussen de A20 en de A12. En tot die tijd, plannen dat je vroeg of laat vertrekt want spreiding van het verkeer is echt hard nodig.

    50. Jeroen said on

      Meer asfalt is de enige oplossing. Er moeten teveel mensen over te kleine ontsluitingswegen.
      Helaas geeft de gemeente aan niet aan een echte oplossing te willen werken (alleen OV stimuleren, maar dat gaat niet helpen).
      We zullen tot in lengte van dagen in de file staan :(

    51. Jeroen said on

      @Maja: “Ook het voorrang verlenen aan het verkeer uit Waterwijk, van links en van de Groeneweg, geen voorrang, helpt de doorstroom niet echt.”

      Het klopt dat het geen voorrangswegen zijn, maar moeten we die mensen dan maar laten staan? Die moeten ook naar hun werk en zouden daar niet mogen komen omdat ze niet op een voorrangsweg rijden?

    52. Barbara said on

      Jammer dat de gemeente wel maatregelen neemt op basis van lokaal protest van de bewoners van Zevenhuizen en Ommoord Rotterdam maar niet luistert naar de inwoners in een wijk waar Coolsingel heel veel aan heeft verdiend.
      Een flater voor de gemeente Rotterdam

    53. Jan Kooij said on

      Jammer dat er alleen gepraat en geopperd wordt. Waar blijft de actie? Straks na de vakanties is het verkeersdrama nog groter in en uit de wijk. Waar is op zijn minst het besef dat dit heel slecht is voor het milieu??

    54. Er zijn momenteel 2 mogelijkheden om de wijk uit te gaan. Misschien is het mogelijk om te kijken wat er voor mogelijkheden zijn om dit uit te breiden.

    55. Wij zijn zo netjes om het verkeer die vanuit rechts komt met de haaientanden om de 1 auto voorrang verlenen.
      Wellicht een idee een bord te plaatsen, tijdens de ochtendspits eerst 2 autos standaard doorrijen en dan pas 1 auto van rechts die haaientanden heeft aan hem voorrang te verlenen. Kortom dus 2 om 1 en niet 1 om 1 auto.

    56. Zoals altijd ligt de oplossing in een combinatie van oplossingen. Omdat dure oplossingen en grote infrastructurele oplossingen op korte termijn niet haalbaar zijn en er is echt een wens om dit problem te verzachten dan zijn naar mijn mening onderstaande oplossingen wellicht makkelijker haalbaar

      – rotonde n219 een turborotonde van maken. Mijn inziens word groot deel van file veroorzaakt omdat het verkeer vanuit nesselande niet makkelijk de rotonde kan oprijden en niet iedereen zo netjes is die vanaf de kant van a12 naar a20 wil om een auto er tussen te laten
      – wollefoppenweg ter hoogte van bussluis een zakpaal maken die tussen 7-9 open is
      – tussen 7-9 eenrichtingsverkeer van nesselande naar zevenkamp en niet andersom
      – tussen 7-9 zakpaal andere kant wollefoppenweg zodat verkeer daar de dijk op kan richting nieuwerkerk

    57. Hieronder de tekst die bij de ballon in google maps staat, wel supersnel zeg, voor het eind van het jaar is de situatie vervangen/aangepast……nog minder dan 4 maanden en dan is het klaar ;-)
      —————————————————————————–
      Vervangen rotonde door verkeerslichten

      De rotonde N219 – Zuidelijke Dwarsweg ligt tussen de A20 en de A12, in de gemeente Zuidplas. De rotonde is belangrijk voor de ontsluiting van de Rotterdamse wijk Nesselande. Door de woningbouw in Nesselande en de aaleg van de nieuwe weg rond Zevenhuizen is de rotonde N219 – Zuidelijke Dwarweg overbelast. Dit leidt dagelijks tot files en vertragingen. Een deel van het autoverkeer gebruikt daardoor andere routes, die daarvoor niet geschikt zijn. Dit leidt tot overlast en gevaarlijke situaties. In samenwerking met de gemeente Rotterdam en Zuidplas wordt dit knelpunt aangepakt. Om het verkeer goed te kunnen verwerken komen er bij dit kruispunt verkeerslichten te staan. Tijdens de voorbereidingsfase zullen onder andere onderzoeken plaatsvinden. De werkzaamheden worden nu aanbesteed en zullen starten in Q3 2014 en ook dat jaar worden afgerond.

    58. Q3 loopt over 10 dagen af en ze zijn nog steeds niet begonnen aan de stoplichten bij de n219..?

    59. De moordrechtboog zal ik ook de drukte op de N219 ontlasten .Zal nog wel 2 jaar duren maar de ellende bij de afslag en overweg al eerder .En wat verder wordt het ook veiliger op de A12 bij gouwe .
      De drukte op de N 219 is overigens gekomen doordat de A12 richting Utrecht veel beter doorstroomt en het verkeer dat naar de A20 wilt deze route als beste optie ziet .
      In een ver verleden eigenlijk te maken met het niet voledig aanleggen van de A16 als stamweg en nog verder terug de A3 .

    60. Gaat de gemeente nu al actie ondernemen?
      Het is inmiddels november en het is weer drukker dan ooit tevoren.
      Er moet nu echt iets gaan gebeuren i.p.v. alleen maar praten.

    61. GEMEENTE, deze website is een leuk zoethoudertje geweest, maar wanneer gaat er nu eindelijk eens wat gebeuren !

      LOKALE PARTIJEN: voeg de daad eens bij het woord ! Er is niets, maar dan ook helemaal niets veranderd, ondanks jullie mooie praatjes.

      We hebben er hier in Nesselande schoon genoeg van.

    62. Verkeersonderneming said on

      “Op Nesselande Bereikbaar en uit een enquete via de basisscholen zijn vele suggesties gekomen voor verbetering van de bereikbaarheid van Nesselande. Dank daarvoor. Sommige suggesties waren gericht op anders reizen dan met de auto, veel andere waren gericht op het verbeteren van de infrastructuur (voor de auto en voor de fiets).

      Deze laatste worden op dit moment door De Verkeersonderneming besproken met de gemeente Rotterdam en de provincie. Wij kijken serieus naar uw ideeen, maar de materie is complex en de belangen zijn groot. Daarom kost dit tijd. Een antwoord op uw suggesties en hoe wij daar verder mee om zullen gaan, verwachten wij u nog voor het einde van het jaar te kunnen geven.

    63. Ik ben het met Dennis. Het is werkelijk te schandalig voor woorden dat er elke dag een file van 20 min voor mijn deur staat alvorens ik de snelweg op kan. Maar waar natuurlijk wel actief aan wordt gewerkt is het geven van boetes aan de mensen die het wagen om de Brandingdijk op te rijden.SHAME on them! Er wordt aangegevdn dat er aan het einde van het jaar oplossingen gekomen zou worden. Het enige wat ik zie is dat de file langer wordt. En ik besef me terdege dat er grotere problemen op de wereld zijn, maar geen daad bij het woord voegen, daar ben ik allergisch voor. Ik ben bijna uit de file. Dank!

    64. Antiliaan said on

      Wanneer wordt er nou iets gerealiseerd?
      Heb het echt helemaal gehad….. ik moet veel reizen voor mijn werkgever en dit probleem demotiveert mij om te werken.

      Ik zit dagelijks 1,5 uur enkele reis in de auto, heb al genoeg last van snelwegfiles laat staan wijkfiles. Zucht…….

      Mijn vertrouwen over dit probleem zakt met de dag weg.
      Hopeloos dit!

    65. …..voor het einde van het jaar las ik commentaar gegeven op 25 November. Welk jaar werd er bedoeld,… 2014,…2015 …. ?? Inmiddels zijn we hard op weg naar Februari 2015, en nog altijd is er niets veranderd. Waar zijn we nu Gemeente ?

      Dit is nu een van de redenen waarom de gemiddelde burger het zo gehad heeft met de politiek, de eindeloze vergader cultuur, onderzoek, nog onderzoek, nog een contra-expertise,… maar geen daadkracht. Het wordt eens tijd dat de overheid als een echt bedrijf gerund gaat worden.

    66. En er is weer een maand tijd verloren,…. HALLO OVERHEID, gaat er nog wat gebeuren of hoe zit het ?

    67. Zeker als die ambtenaren als een bedrijf gingen werken bespaart het ons een hoop geld .Maar dat kan je de gemeente de schuld niet geven De kampioen bezwaarmakers als er weer een grasprietje verdwijnt hebben gelukkig niet meer zo veel te vertellen .

    68. Dennis said on

      …..pssst… Gemeente,…. ik weet niet of jullie het door hebben,…. maar we zijn al weer 3 maanden verder. Al begonnen na te denken, of eerst een vergadering uitgeschreven om te kijken wanneer er tijd is om na te gaan denken.

      Niet om ‘t een of ander hoor,… ‘t is alleen dat wij bewoners er spuugzat van zijn om iedere ochtend in de file te staan, en er geen klap gebeurd ondanks de o zo mooie verkiezingsbeloften. Er bestaat een mooi Hebreeuws woord voor, en het rijmt op onderzeeer.

      Slaap lekker verder op kosten van ons geld !

    69. richard said on

      Het schiet inderdaad allemaal niet op….hartstikke leuk zo`n site maar waar wachten we nog op??? wanneer word die rotonde n219 nu eens omgebouwd naar groot kruispunt (zoals beloofd) en wanneer gaat die hoofdweg eens naar 2×2 rijstroken??? Krijg heel sterk “een glas, een plas, en alles blijft zoals het was” gevoel….. :-(

    70. Dennis said on

      We zijn al weer twee maanden verder en de grote zomervakantie heeft zich aangediend. Altijd de uitgelezen mogelijkheid voor overheden, om met zo min mogelijk overlast, groot onderhoud uit te voeren aan infrstructuur, zoals wegen. Maar raad eens waar nog altijd geen beweging in zit,… precies het Nesselande mobiliteits probleem. Als we straks allemaal weer braaf onze baas met onze hernieuwde aanwezigheid mogen verblijden,.. zegent de gemeente ons nog altijd met een file voor onze voordeur. Ondanks alle mooie woorden & beloftes van politieke partijen ambtenaren en weet ik veel, ondanks websites (eigenlijk eerder zoethoudertjes) zoals deze website, gebeurt er in Nesselande geen ene mallemoer. Misschien moeten we als Nesselanders maar eens het Stadhuis op de kop zetten,.. zou dat zoden aan de (branding-)dijk zetten ?

    71. er gaat wat gebeuren :-)

      http://www.zuid-holland.nl/onderwerpen/verkeer-vervoer/wegverkeer/werkzaamheden-wegen/werk-wegen/n219

    72. We staan nu dus straks voor een rood stoplicht om de wijk uit te kunnen. Hele verbetering ???

    Reageer